Pengenalan Desain Produk Estetik Untuk Membangun Brand Awareness Melalui Digitalisasi Oleh Kelompok UPPKS Maju Bersama Kecamatan Beringin

Authors

  • suci desi lasari Universitas Sumatera Utara
  • Randa Putra Sinaga Jurusan Kesejahteraan Sosial, Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik, Universitas Sumatera Utara, Jl. Dr. A. Sofian No.1A, Padang Bulan, Kec. Medan Baru, Kota Medan, Sumatera Utara 20222, Indonesia

DOI:

https://doi.org/10.58466/literasi.v2i1.231

Keywords:

Pengenalan Desain Produk Estetik Untuk Membangun Brand Awareness Melalui Digitalisasi

Abstract

Chips are one of the processed products of the Maju Bersama UPPKS group, Beringin District. The introduction of processed chips by the UPPKS Maju Bersama group was not supported through digitization, product packaging design, or digital advertising. With this problem, USU Social Welfare students created a service program for the Maju Bersama UPPKS group about the importance of making aesthetic product designs and digital promotions or promotions through social media to expand the market. Service activities through the UPPKS group through digital learning and product design methods to build brand awareness in the UPPKS Maju Bersama group, Beringin District, are expected to help market products and achieve group welfare in accordance with the objectives of the UPPKS program. Interventions in this practicum using the Mezzo Intervention by Zastrow include; Intake Case, Assessment and Intervention Planning, Member Selection, Group Development, Evaluation and Termination.

References

Adi, Isbandi Rukminto. 2012. Intervensi Komunitas dan Pengembang Masyarakat (Sebagai Upaya Pemberdayaan Masyarakat). Jakarta : PT. Raja Grafindo Persada

Adi, Isbandi Rukminto. 2015. Kesejahteraan Sosial. Jakarta: PT Raja Grafindo Persada.

Mardhatillah (2021) “Implementasi Program Usaha Peningkatan Pendapatan Keluarga Sejahtera (Uppks) Untuk Pemberdayaan Masayarakt Miskin Di Kota Padang Panjang” Jurnal Ilmiah Ekotrans Dan Erudisi, Vol. 1, No. 1, Mei 2021 (76-87)

https://qmc.binus.ac.id/2014/08/28/focus-group-discussion/

Undang-Undang No.10 Tahun 1992

Downloads

Published

2022-01-31

How to Cite

desi lasari, suci, & Randa Putra Sinaga. (2022). Pengenalan Desain Produk Estetik Untuk Membangun Brand Awareness Melalui Digitalisasi Oleh Kelompok UPPKS Maju Bersama Kecamatan Beringin: . Literasi: Jurnal Pengabdian Masyarakat Dan Inovasi, 2(1), 213 - 218. https://doi.org/10.58466/literasi.v2i1.231

Issue

Section

ARTICLE